کاربرد گرانول پی وی سی در سیم و کابل

گرانول سیم‌ و کابل‌ معمولاً برای لوازم خانگی، سیم‌کشی مدارها، ابزار، سیم‌کشی خانه، عملیات معدن، زیردریایی‌ها، سیم‌کشی کشتی و غیره استفاده می‌شوند.

آنها حتی در محیط‌های حساس به دمای بالا مانند آشپزخانه و لوازم مرتبط مورد استفاده قرار میگیرند. کاربرد سیم ها و کابل های پی وی سی تنها از ویژگی های آنها ناشی می شود. بنابراین، درک اینکه چگونه ویژگی‌های آن ها از کاربردهای مختلف سیم و کابل پی وی سی پشتیبانی می‌کند، مهم است. در زیر پنج ویژگی اصلی سیم‌ها و کابل‌های پی‌وی‌سی آورده شده است.

تطبیق پذیری بالا- یکی از کاربردهای اصلی گرانول سیم و کابل پی وی سی تطبیق پذیری بالای آن است. تطبیق پذیری به سیم ها و کابل های پی وی سی انعطاف پذیری فوق العاده ای داده است. که با توجه به نیازهای مختلف اصلاح شوند. حتی قابل بازیافت هستند و به راحتی با استفاده از نرم کننده ها و روان کننده ها اصلاح می شوند. این تطبیق پذیری باعث افزایش استفاده از سیم و کابل PVC در صنایع پیچیده شده است.

دوام فوق العاده – گرانول سیم ها و کابل های پی وی سی دوام بالایی دارند. این ویژگی مانند سایر انواع سیم مسی است که مستحکم ساخته شده اند. و در عین حال بسیار انعطاف پذیر هستند. این امر باعث افزایش قابلیت استفاده از سیم و کابل پی وی سی و طول عمر کلی آنها شده است. دوام همچنین با استفاده عالی دیگر از مقاومت همراه است. سیم ها و کابل های پی وی سی در اکثر مواقع در برابر خوردگی، سایش، مواد شیمیایی و آب مقاوم هستند. آنها همچنین ضد زنگ هستند و قابلیت جذب ضربه را ارائه می دهند که دوام را حتی بیشتر می کند.

ایمنی- یکی دیگر از کاربردهای عمده سیم و کابل PVC ایمنی آن است. همانطور که همه ما می دانیم بسیاری از سیم ها و کابل ها به دلایل مختلف می توانند ناامن شوند. به خصوص مقاومت ضعیف در برابر هر شرایط محیطی غیرمنتظره همیشه در سیم ها و کابل ها نگران کننده است. کابل‌ها و سیم‌های پی‌وی‌سی مقاومت بیشتری دارند و در محیط‌های حساس مانند آشپزخانه و لوازم مربوطه مناسب هستند.

این به این دلیل که مواد متداول PVC یک نوع ماده بسیار قابل اعتماد است. بی بو و غیر سمی است. (مناسب برای محیط های مرتبط با مواد غذایی مانند آشپزخانه). همچنین گرما، آب و مقاومت شیمیایی قابلیت استفاده از سیم و کابل پی وی سی را در آشپزخانه و سایر محیط های مشابه بیش از پیش افزایش داده است.

قابل تنظیم – تطبیق پذیری و انعطاف پذیری گرانول باعث شده تا سیم ها و کابل های پی وی سی بسیار قابل تنظیم باشند. آنها را می توان به راحتی به هر شکل یا ترجیح دیگری قالب زد.

در واقع، اگر به سیم یا محصولات پی وی سی در مقادیر عمده نیاز دارید. می توانید به راحتی آنها را به هر شکل یا اندازه ای که کسب و کار خود دربیاورید. آن ها در صورت سفارش عمده مقرون به صرفه هستند. این ویژگی قابل تنظیم باعث شده است که آن ها به راحتی در کالاهای خانگی یا راحت در مقیاس بسیار بزرگ مورد استفاده قرار گیرند.

موارد دیگر

حتی صنایع تولیدی نیز تا حد زیادی از سیم و کابل پی وی سی به دلیل این قابلیت سفارشی سازی استفاده می کنند. محصولات تجاری مانند موتورهای الکتریکی، تابلوهای پانل، کابل های کنترل و ترانسفورماتورهای قدرت عمدتا از سیم یا کابل پی وی سی استفاده می کنند.

استفاده ساده – یکی دیگر از کاربردهای اصلی سیم ها و کابل های پی وی سی، ویژگی های سادگی و استفاده آسان است. این سادگی به دلیل ویژگی بسیار متنوع کابل ها و سیم های پی وی سی است. که استفاده از آن را برای هر نیاز پیچیده آسان می کند. سادگی استفاده نیز یکی از دلایلی است. که سیم و کابل پی وی سی عمدتاً در لوازم خانگی استفاده می شود. استفاده آسان همچنین به این معنی است: که سیم ها و کابل های پی وی سی می توانند در برابر استفاده خشن مقاومت کنند. به همین دلیل سیم‌ یا کابل‌ های پی‌وی‌سی به دلیل استحکام بالایی که دارند. آسیب نمی‌زنند یا نیازی به تعویض ندارند.

پروسه ی تولید گرانول سیم و کابل

فرآیند ساخت سیم و کابل پی وی سی نسبتاً ساده و مقرون به صرفه است. زیرا در مدت زمان طولانی تصفیه شده است. به همین دلیل است که سیم و کابل پی وی سی در مقایسه با سایر کابل ها و سیم ها ارزان تر هستند. ماده پی وی سی که در سیم ها و کابل های پی وی سی استفاده می شود. فرآیندی به نام پلیمریزاسیون را طی می کند. اینجاست. که پی وی سی به راحتی با حرارت دادن نرم می شود. و آن را بسیار همه کاره می کند و تمام خواص انعطاف پذیری که سیم ها و کابل های پی وی سی به آن معروف هستند را می دهد.

این فرآیند همچنین سیم‌ها و کابل‌های پی وی سی را سبک وزن می‌کند. و «تلفات دی‌الکتریک» و استرس داخلی را در کاربردهای الکتریکی کاهش می‌دهد. که باعث می‌شود به راحتی در هر وسیله یا هر صنعتی قابل استفاده باشد. با این حال، استحکام، طول عمر و دوام کابل ها و سیم ها در این فرآیند بدون تغییر باقی می ماند.

گرانول سیم و کابل پی وی سی مخصوص

دارای خواص ویژه ای برای عایق کاری سیم و مقاصد روکش کابل است. پی وی سی مورد استفاده در سیم ها و کابل های پی وی سی مخصوص دارای ویژگی های الکتریکی و مکانیکی بسیار خوبی در مقایسه با استاندارد متوسط ​​است. همچنین، این نوع کابل‌ها و سیم‌های پی‌وی‌سی دارای انعطاف‌پذیری و استحکام خوبی برای پاسخگویی به نیازهای سیم‌کشی، کابل‌کشی سخت یا پیچیده است. محدوده دمایی این نوع سیم و کابل پی وی سی به شرح زیر می باشد.

گرانول

شرکت پاک شیمی با برند تجاری (پیشرو شیمی) عرضه کننده گرانول های پی وی سی که در تولید طیف گسترده ای از محصولات استفاده می شود. زیرا ویژگی های کاربردی زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید