گرانول پی وی سی در سیم و کابل

پی وی سی یا پلی وینیل کلراید یکی از پرمصرف ترین پلاستیک ها می باشد. دو نوع کاربرد سخت و نرم(انعطاف پذیر) دارد. پلی وینیل کلراید سخت بیشتر در زمینه هایی مانند لوله ها، پروفیل پنجره ها و پوشش های دیوار مورد استفاده قرار می گیرد. دارای دوام، استحکام بالا، سخت و خاصیت خود اشتعال پذیری میباشد. و انواع پی وی سی نرم یا انعطاف پذیر بیشتر در صنایع کابل کشی، کف پوش، اسباب بازی و دستکش استفاده می شود. پلی وینیل کلراید که با پایداری حرارتی کم خود متمایز می شود،

در برابر آب و هوا بسیار مقاوم است. به دلیل پردازش آسان، چسبندگی به سطح فلز و خواص الکتریکی خوب، غالباً در تولید کابل ترجیح داده می شود. هنگامی که پلی وینیل کلراید مستقیماً در معرض گرما قرار می گیرد، HCl (هیدروژن کلرید)آزاد می شود. و در انتهای رنگ پی وی سی زرد می شود. رنگ پلی وینیل کلراید در درجه تخریب به ترتیب زردی، قرمزی، قهوه ای شدن و سیاه شدن را نشان می دهد. علاوه بر آن تغییراتی در خواص فیزیکی و شیمیایی محصول ایجاد می شود. و گازهای زائد و رطوبت آزاد شده در طی فرآیند از محیط خارج می شوند.

پی وی سی انعطاف پذیر در سیم و کابل

سیم و کابل بزرگترین بخش کاربردی برای PVC انعطاف پذیر در اروپا هستند. آنها به طور گسترده برای تامین برق وسایل و تجهیزات الکتریکی بی شماری استفاده می شوند. از یخچال، ماشین لباسشویی، توستر و تلویزیون گرفته تا لوازم الکترونیکی مصرفی محبوب مانند رایانه های شخصی، لپ تاپ ها، تبلت های هوشمند. و سایر دستگاه های فناوری اطلاعات، کابل های پلی وینیل کلراید یک راه نجات محکم و قابل اعتماد هستند. که خانه ها و ادارات را به و در سراسر جهان متصل می کند.

نرم کننده ها پلی وینیل کلراید را قابل انعطاف و نرم می کنند. و برای تولید سیم ها و کابل ها ضروری است. پی وی سی دارای برخی ویژگی های ذاتی است. که آن را به گزینه ای ایده آل برای طیف وسیعی از کاربردهای مختلف تبدیل می کند. به عنوان مثال، PVC ضد حریق است و می تواند احتراق را در مواقع آتش سوزی کاهش دهد یا از بین ببرد. از انتشار شعله جلوگیری می کند.

کابل پلی وینیل کلراید در زمینه های مختلفی مانند خانه، اداره، کارخانه استفاده می شود که تقریبا در هر تاسیساتی با انواع مختلف آن استفاده می شود. کابل پلی وینیل کلراید با کیفیت و دوام خود ترجیح داده شده ترین نوع کابل است.

زمینه های اصلی کاربرد عایق کابل تولید شده با سیستم های کامپوزیت کابل پی وی سی توسط عبارتند از: انتقال نیرو تا 10 کیلو ولت فوق الذکر، تاسیسات خانگی بیش از همه در خانه های خصوصی و انتقال داده به طور کلی. صنعت خودرو تقریباً به طور انحصاری از کامپوزیت های پلی وینیل کلراید نرم استفاده می کند.

روکش سیم و کابل به اندازه خود این محصولات اهمیت دارد. به همین دلیل به صنعت برق از گرانول های پلی وینیل کلراید که یکی از متداول ترین مواد برای تولید کابل می باشد استفاده میشود.

و یکی از مهمترین مزایای این گرانول مقاومت بالای آن در برابر گرما و جریان الکتریکی میباشد

پی وی سی

گرانول پی وی سی در صنعت سیم و کابل

شرکت پاک شیمی با برند (پیشروشیمی) ارائه دهنده گرانول های پی وی سی میباشد. این محصول در صنعت سیم و کابل کاربردهای فراوانی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید