خواص لوله های PVC و لوله های پلی اتیلن

لوله پی وی سی یکی از پرمصرف ترین مواد پلاستیکی میباشد. مواد pvc یک ماده غیر کریستالی است. و اغلب به تثبیت کننده ها، روان کننده ها، عوامل فرایند های کمکی، رنگدانه ها، عوامل مقاوم در برابر ضربه و سایر افزودنی ها اضافه میشود . مواد PVC غیر قابل اشتعال(شعله ور شدن)، استحکام بالا، مقاوم در برابر آب و هوا میباشد.

PVC دارای مقاومت قوی در برابر اکسیدان ها، عوامل کاهنده (تنزل کننده) و اسیدهای قوی دارد. با این حال، می تواند توسط اسیدهای اکسید کننده غلیظ مانند اسید سولفوریک غلیظ و اسید نیتریک غلیظ فرسایش شود. و برای تماس با هیدروکربن های آروماتیک و هیدروکربن های کلر دار مناسب نیست.

دمای ذوب پی وی سی در حین فرایند یک پارامتر پروسه ای (روند) بسیار مهم است. اگر این پارامتر مناسب نباشد باعث مشکل تجزیه مواد می شود. مشخصات جریان PVC بسیار ضعیف و دامنه فرآیند آن بسیار باریک است.

به خصوص فرایند مواد PVC با وزن مولکولی بالا سخت تر است. (این نوع مواد معمولاً برای بهبود خصوصیات روند نیاز به اضافه کردن روان کننده دارد) بنابراین معمولاً از مواد PVC با وزن مولکولی کم استفاده می شود. میزان و سرعت انقباض PVC بسیار کم است، به طور کلی 0.2 تا 0.6٪.

کاربرد لوله ها pvc

لوله های خانگی، پنل های دیواری خانه، محفظه ماشین های تجاری، بسته بندی محصولات الکترونیکی، تجهیزات پزشکی، بسته بندی مواد غذایی، لوله کشی آبیاری کشاورزی، سیستم آبرسانی منطقه های مسکونی و ساختمانی، لوله کشی تهویه هوا، سیستم آبرسانی از چاههای آبیاري، سیستم فاضلاب شهری و ساختمانی و غیره.

خاصیت لوله ها تأمین آب پلی اتیلن

خاصیت اول: انعطاف پذیری خوب- ازدیاد طول در هنگام شکست بیش از 800٪ است. ارتعاش موضعی باعث ارتعاش تمام لوله ها نمی شود و مقاومت در برابر لرزش قوی میباشد.

خاصیت دوم: مقاومت در برابر فشار قوی-با توجه به کریستالی بودن بالای HDPE، استحکام و سختی بر این اساس افزایش می یابد. می تواند فشار داخلی را تحمل کند و به طور کلی در خطوط لوله تامین آب و فشار گاز استفاده می شود.

خاصیت سوم: بهداشتی و غیر سمی-هیچ باکتری در لوله رشد نمی کند. بدون آلودگی ثانویه کیفیت آب، و به طور کامل نقص آلودگی خط لوله به منبع آب را حل می کند.

خاصیت چهارم: گنجایش و ظرفیت جریان خوب-دیواره داخلی صاف، ضریب اصطکاک کم، مقاومت سیال کم، بدون پوسته شدن، کاهش فشار خط لوله و مصرف انرژی تحویل آب، مزایای اقتصادی بشمار میرود.

خاصیت پنجم: عمر طولانی- لوله سیاه پلی اتیلن حاوی حدود 2.5٪ کربن سیاه است. مقاومت بالایی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارد. و می توان آن را در فضای باز نگهداری یا استفاده کرد. طول عمر آن تا 50 سال است.

خاصیت ششم: عملکرد مقاومت خوب در برابر درجه حرارت ، می تواند در محدوده -75 ℃ ~ 40 ℃ استفاده شود. لوله در طول نصب، ساخت و ساز در زمستان هم مقاوم بوده و شکستگی ایجاد نمیشود. مقاومت در برابر خوردگی، پلی اتیلن یک ماده بی اثر است. و می تواند در برابر انواع مواد شیمیایی مقاومت کند و بدون نیاز به محافظت در برابر خوردگی. پوسیدگی، زنگ زدگی میباشد.

لوله های بدون سرب

این لوله ها بدون سمیت و ضرر برای محیط و انسان میباشد بر خلاف لوله های که در ترکیب آنها سرب وجود دارد. و در حال حاضر لوله های آبرسانی که در ترکیب آن ماده سرب وجود دارد در سرار جهان منع شده است. سرب عوارض بسیار خطرناک بر محیط و انسان بوجود می آورد. و از جمله این خطرات به بیماری های کلیوی، قلبی و عصبی میتوان اشاره کرد.

شرکت دانش بنیان پاک شیمی با برند تجاری (پیشروشیمی) دوستدار طبیعت است. و تمامی محصولات را با روش سبز و غیر سمی تولید مینماید که از آن جمله میتوان به محصولات استابلایزر کلسیم روی و پلاستی سایزرهای بهداشتی pvc اشاره کرد.  

لوله های pvc

لوله pvc و لوله pe

دیدگاهتان را بنویسید