اثر هم افزایی آمیزه استئارات های فلزی بر روی pvc

اثر هم افزایی آمیزه استئارات ها بالای پایداری حرارتی و رنگ اولیه pvc

استئارات ها (صابون های  فلزی) از جمله  استئارات باریم، کلسیم، منیزیم، آلومینیوم و سدیم کربوکسیلات های فلزی اسید استئاریک می باشند، این ترکیبات از طریق واکنش نفوذ و یا رسوب گذاری بدست می آیند.

در فرایند رسوب گذاری، اسید استئاریک با هیدروکسیدهای فلزی وارد واکنش شده  و استئارات های فلزی را بدست می دهد .

کربوکسیلات های فلزی بدست آمده، به عنون پرمصرف ترین پایدارکننده های حرارتی pvc در سراسر جهان در حال استفاده می باشند. علاوه بر این، این دسته از مواد شیمیایی کاربرد گسترده ای در صنعت پلاستیک دارند. این ترکیبات می توانند بصورت مجزا و یا مخلوط به منظور پایدارسازی حرارتی PVC بکار روند. PVC طی فرایند دهیدروکلریناسیون تخریب می شود و HCL آزاد می کند.

یون های فلزی موجود در ساختار صابون های فلزی به عنوان اسید لوئیس عمل میکنند. و با یون کلریدHCL وارد واکنش می شوند و به این ترتیب HCL را از محیط واکنش حذف می کنند. در یک مطالعه تاثیر آمیزه ای از استئارات های فلزی کلسیم/ باریم/ روی  و آمیزه کلسیم/روی در فرایند پایدارسازی  PVC و همچنین رنگ اولیه ای که به محصول می بخشند مورد بررسی قرار گرفت و نتایج با نتایج حاصل از اثرات پایدارکنندگی StCa, StZn, StBa (هنگامی که بصورت مجزا بکار می روند) مقایسه شد نتایج رنگ سنجی نشان داد که آمیزه استئارات های کلسیم/باریم/ روی و آمیزه Ca/Zn نسبت به استئارات های فلزی مجزا پایداری طولانی مدت تری به PVC میبخشد.

مدت زمان پایداری آمیزه کلسیم/باریم/ روی از آمیزه Ca/Zn بیشتر است. در حالی که آمیزه Ca/Zn رنگ اولیه بهتری به پلی وینیل کلرید میدهد. این مطالعه نشان داد که بکارگیری مخلوط استئارات های فلزی اثر هم افزایی بر روی پایداری حرارتی pvc دارد.

هم افزایی
استئارات ها فلزی

دیدگاهتان را بنویسید