مدیرعامل شرکت دانش بنیان پاک شیمی در گفتگو با تولید و اقتصاد مطرح کرد: محدودیت ارزی از چالش‌های تامین مواد اولیه صنعت پلیمر

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)، مهندس مرتضی بیشه مدیرعامل شرکت دانش بنیان پاک شیمی در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در خصوص فعالیت این مجموعه به خبرنگار ما گفت: شرکت دانش بنیان پاک شیمی بیست و پنج سال پیش فعالیت گسترده خود را در صنعت پلیمر آغاز کرد.

آقای بیشه با بیان اینکه به دلیل وجود شرکت‌های پتروشیمی، صنعت پلیمر بسیار توسعه یافته است، افزود: بیشتر افزودنی‌های پلیمری، استابلایزرها، پی‌وی وکس و همه نیازهای مربوط به افزودنی‌های پلیمری تولید می‌شود.

وی در ادامه گفت: در شرکت پاک شیمی فعالیت گسترده ای در بخش دانش بنیان صورت می‌گیرد که امیدواریم باعث توسعه بیشتر در این صنعت باشد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پاک شیمی عنوان کرد: محصولات پی‌وی وکس و استئارات این شرکت به کشورهای چین، ترکیه، دبی و بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود و درنظر داریم صادرات بیشتری به کشور چین انجام بدهیم.

این فعال صنعت پتروشیمی عدم ارتباط با مراکز علمی و با دیگر کشورها به دلیل تحریم را از چالش‌های این صنعت برشمرد و گفت: صنعت پتروشیمی قابلیت توسعه و گسترش دارد و بخشی از مواد اولیه مانند اسیدهای استئاریک به صورت واردات تامین می‌شود ولی محدودیت ارزی بانک مرکزی و زمان بر بودن مراحل اداری، مانع واردات آسان می‌شود.

آقای بیشه در ادامه اظهار کرد: برای تحویل مواد اولیه وارد شده توسط شرکت‌های پتروشیمی از بورس کالا نیز چالش‌هایی وجود دارد.

وی نمایشگاه امسال را با توجه به بهبود فضای کشور مثبت ارزیابی کرد و گفت: نمایشگاه امسال وسیع تر از سال‌های گذشته برگزار شد و استقبال خوبی نیز از این رویداد شده است.

آقای مرتضی بیشه در نهایت وجود ارتباط گسترده برای رقابت بیشتر را از الزامات صنعت دانست و خاطرنشان کرد: تولید و صادرات محصولات با ارزش افزوده بالا باید جایگزین صادرات مواد اولیه خام شود.

گزارش برگرفته شده از  پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین)