کاربرد اسید استئاریک در صنایع مختلف چیست؟؟

کاربردهای اسید استئاریک بیشمار است که در این مقاله به چند صنایع میپردازیم

به عنوان یک فعال کننده، شتاب دهنده، روان کننده و عاملی برای شکل دهی در فرایند رابر به حساب میاید. کاربرد های آن در صنعت پلاستیک خاصیت عامل شکل دهی و روان کنند گی دارد. در فرایند های pvc باعث کاهش ویسکوزیته و همچنان یک روان کننده داخلی و خارجی است.

چرا در روان کننده استفاده میشود؟

یکی از رایج ترین روان کننده اسید های چرب است. بطور کلی اسید های چرب، روان کننده های با قالب موثر از الکل های مربوطه هستند و الکلها بهتر از هیدروکربن های مربوطه هستند.

چگونه از اسید استئاریک در صنعت تایر استفاده میشود؟

در صنعت تایر و لاستیک با غلظت های مختلف با سایر مواد برای کنترول انعطاف پذیری یا سایر خواص محصول نهایی مورد استفاده قرار میگیرد. و فرایند ولکانیزاسیون را سرعت میبخشد.

چگونه از استئاریک در تهیه صابون ها استفاده میکنند؟

اسید استئاریک به سفت شدن محصولاتی مانند شمع ‌ها و صابون‌ ها کمک میکند. به آنها کمک میکند تا کفی غنی ایجاد کنند که باعث نرمی زیادی شود. این خاصیت آن را برای استفاده در فوم های اصلاح صورت را ایده آل می کند. با خاصیت انسدادی، با جلوگیری یا کاهش از دست دادن رطوبت از سطح پوست، به هیدراته ماندن پوست کمک می کند.

موارد استفاده اسید استئاریک در تجارت چیست ؟

در صدها محصولات مراقبتی که شامل مرطوب کننده، کرم ها ضد افتاب، محصولات آرایشی، صابون و لوسیون بدن. همچنان در روان کننده ها، چسب، مواد شوینده و تولید ورق کاربرد دارد. و در پماد های سوختگی اگر مقداری از این اسید وجود داشته باشه مفید است. چرا که روند بهتر شدن زخم سوختگی را سریع میکند.

از کدام اسید در تولید pvc استفاده میشود؟

از stearic acid

همچنان با نام octadecanoic acid  و کاربردهای وسیع در بیشترین صنایع را دارد . و بزرگترین و مهم ترین کاربرد آن در صنعت لوله های پی وی سی است.

آیا استئاریک اسید پلاستی سایزر است؟

نظر به پارامتر های حلالیت قابل مقایسه، اسید استاریک، glycerly behenate و پلی اتیلن گلیکول نرم کننده های حالت جامد پلاستی سایزر انتخاب شدند.

آیا اسید استئاریک عامل فعال کننده است؟

اسید استئاریک دارای یک گروه سر قطبی است که به راحتی به کاتیون های فلزی متصل می شود و همچنین یک زنجیره غیر قطبی دارد که امکان حل شدن در حلال های آلی را فراهم می کند. این ترکیب دو عملکردی، اسید استئاریک را قادر می سازد تا به عنوان یک سورفکتانت و عامل نرم کننده عمل کند.


گرید آرایشی، اسید استئاریک چیست؟

یکی از متداول ترین اسیدهای چرب اشباع شده در طبیعت پس از اسید پالمیتیک است و کاربردهای فراوانی به عنوان یک ماده در لوازم آرایشی و محصولات صنعتی دارد. از چربی های گیاهی و برخی روغن ها (بیشتر نخل یا نارگیل) استخراج می شود.

آیا stearic acid خاصیت ضد باکتریایی دارد؟

اسیدهای لوریک، پالمیتیک، لینولنیک، لینولئیک، اولئیک، استئاریک و میریستیک دارای عوامل بالقوه ضد باکتریایی و ضد قارچی هستند

در صنعت دارو سازی یک اسید مومی است که به عنوان روان کننده قرص و کپسول و عامل امولسیون کننده و حل کننده آسان استفاده می شود.

نام رایج اسید استئاریک(STEARIC ACID) چیست؟

Octadecanoic acid

اسید استئاریک
اسید استئاریک یک اسید چرب اشباع با زنجیره بلند است. به آن اسید اکتادکانوئیک یا استئاروفانیک اسید نیز می‌گویند. معمولاً در چربی های مختلف گیاهی و حیوانی یافت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید