کاربرد های رایج لوله پی وی سی در صنعت ساخت و ساز (ساختمان)

با توجه به استحکام، دوام و ماندگاری، به صرفه بودن و بسیاری از عوامل دیگر، لوله پی وی سی در صنعت ساختمان به طور گسترده و  در کاربردهای متنوع مورد استفاده قرار میگیرد.

پلی وینیل کلراید بیشتر با اسم پی وی سی شناخته میشود. یک ماده همه کاره است که امروزه بسیار زیاد در صنعت لوله کاربرد دارد.

میتواند به نازکی و انعطاف پذیری مانند کاغذ دیواری یا سخت و مستحکم مانند لوله صنعتی باشد. همچنان میتوان آنرا به هر رنگی هماهنگ کرد یا به طور کاملا شفاف آنرا ساخت.

کاربرد های رایج لوله پی وی سی pvc در صنعت ساخت و ساز

امروزه پی وی سی یکی از محبوبترین و معروفترین مصالح در صنعت ساختمان به حساب میاید. و با بسیاری از ویژگی های عالی که دارد استفاده از آن به سرعت رشد کرده. و آنرا بی نظیر ساخته است.

یک ماده سبک وزن، بادوام و مقاوم در برابر آب (ضد آب)، که به نگهداری و مراقبت چندانی نیاز ندارد. همچنین با طول عمر طولانی است. در پروژه های جدید در لوله کشی و صنعت برق و جایگزینی به مواد سنتی و قدیمی مانند چوب و فلز کاربرد دارد.

لوله ای پی وی سی و لوله ای upvc

یکی از مواردی که pvc را زیاد متنوع میسازد این است که پی وی سی انواع مختلفی دارد. و هر کدام را میتوان در کاربردهای مختلفی استفاده کرد.

لوله های pvc معمولی (Regular PVC piping)رایج ترین نوع لوله بشمار میرود. و نوعی است که در صنعت لوله کشی در کاربردهای ساختمانی استفاده میشود. یک پلاستیک سبک وزن و قوی است. زمانی که پلاستی سایزر ها به ترکیب آن اضافه شود نرمتر و انعطاف پذیر تر ساخته میشود. و اگر به آن پلاستی سایزر اضافه نشود به عنوان یک پی وی سی سخت شناخته میشود.

پی وی سی یک پلاستیک انعطاف پذیر است. میتواند در تمامی  کابل های برق به حیث عایق و در لوله کشی برای لوله های فاضلاب استفاده شود. و با رنگ های مختلف تولید میشود. این خصوصیات آنرا ایده آل تر برای استفاده به عنوان یک جایگزین برای چوب در صنعت ساخت و ساز و ساییدند وینیل ساخته است.

لوله کشی

پی وی سی را میتوان برای ساخت لوله های تقریبا بدون نشتی استفاده کرد. که برای صرفه جویی در انرژی و آب کمک میکند. لوله های pvc در برابر خوردگی و برابر تنش ها و چالش های محیطی مقاوم هستند.

ویژگی ها و خصوصیات طبیعی لوله pvc باعث میشود که تجمع ایجاد نشود و باعث بهبود آنها شود. و عملکرد رو بهبود میبخشد و انرژی بازده را افزایش میدهد.

امروزه طیف گسترده ای  از  آن برای تولید لوله ها استفاده میشود. برای لوله ها پلاستیکی در جهان امروز بیشتر ترجیح داده میشود.

دیوارهای داخلی صاف که کمک میکند در جریان آب و بطور باور نکردنی مقاوم در فرسایش های کیمیای است. و عملکرد  و کارکرد خوبی در  یک دامنه ای وسیع در فشارها و حرارت ها عملیاتی دارد.

این خصوصیات همراه با استحکام و مقرون و به صرفه بودن آن، آن را یک انتخاب ایده آل  برای لوله های زه کشی بیرونی و خطوط فاضلاب شهری تبدیل میکند.

لوله ای pvc میتواند به جای چدن برای بعضی از لوله کشی های سنگین استفاده شود. همچنان جایگزین ی برای لوله های آلومینیوم و مس برای استفاده آبیاری و سیستم جریان استخر و خطوط زباله و ضایعات استفاده کرد. به راحتی به قطعات و اندازه های مختلف برش داده میشود و به راحتی میتوان آن را با چسب محکم کرد و ساخت این نیز برای فلز یک جایگزین ایده آل است.

بر علاوه لوله کشی، پی وی سی  یک ماده انتخابی درجه یک (درجه عالی) برای موارد ذیل (صنعت ساخت و ساز) نیز بشمارد میرود:

کابل ها: pvc یکی از قابل اعتمادترین مواد برای سیم کشی برق و کابل برق است. در شرایط سخت و دشوار مانند رطوبت و قرار گرفتن در معرض دماهای مختلف مقاومت میکند.

 پنجره ها: به تولید قاب و قالب های پنجره، مقرون به صرفه و فریم یا قالب های پنجره که بسیار با دوام و کارآمد اند، استفاده میشود.

کفپوش: پی وی سی به اندازه ای کافی بادوام است که بتواند مشتریان زیادی برای خرید جمع کند و آسان برای نصب و نگهداری، سرو صدا را کاهش میدهد و راه رفتن به روی آن احساس راحتی میبخشد.کفپوشpvc 100 قابل بازیافت است.

سقف:  پوسته ها سقف pvc برای نصب آسان و راحت، بسیار مقاوم در برابر آب وهوا، مستحکم و با دوا هستند. همچنان پوسته های سقف100 pvc درصد قابل بازیافت هستند.

پی وی سی
لوله ای پی وی سی با رنگ های متنوع

شرکت پاک شیمی با برند تجاری (پیشرو شیمی) ارایه کننده استابلایزر لوله ای پی وی سی میاشد.

دیدگاهتان را بنویسید