پلی اتیلن وکس روان کننده غیر قطبی


پلی اتیلن وکس، یک یا روان کننده با وزن مولکولی فوق العاده پایین است که از زنجیره های مونومر اتیلن تشکیل شده است. این مواد از تولید با قصد قبلی و همینطور به عنوان محصول جانبی تولید پلی اتیلن به دست می آید. این ماده به دو صورت دانسیته بالا و دانسیته پائین موجوداست. و در گریدها و انواع زیادی نیز در دسترس است. روشهای مختلفی برای تولید این ماده وجود دارد.این روان کننده را میتوان با پلیمریزاسیون مستقیم اتیلن در شرایط خاصی که وزن مولکولی را کنترل می کندساخت. روش دیگر نیز شامل تجزیه این وکس با وزن مولکولی بالا به کسرهای با وزن مولکولی کمتر است. روش سوم شامل جداسازی کسر وزن مولکولی های کم از پلیمر با وزن مولکولی بالا است.

تفاوت وکس ها

تفاوت بین انواع واکس های پلی اتیلن

سه ویژگی عمده ای وجود دارد که این وکس را از دیگری متمایز می کند. I) وزن مولکولی ، II) درجه و طول انشعاب پلیمر ، III) ترکیب مونومر / پلیمر. تغییر هر یک از این عوامل ویژگی های فیزیکی این واکس مانند ویسکوزیته ، سختی ، نقطه ذوب ، واکنش پذیری و غیره را تغییر می دهد.

کاربردها

واکس های پلی اتیلن دارای ویژگی های پلیمری بسیار منحصر به فردی هستند . عملکردهای اصلی این واکس در بسیاری از فرمولاسیون ها عبارتند از: روانکاری و یا اصلاح فیزیکی فرمول با تغییر ویسکوزیته یا نقطه ذوب.
پلی اتیلن واکس پراکندگی رنگدانه های معدنی و آلی را همچنین در ماتریس پلیمر در حین فرایند مستربچ افزایش می دهد. همچنین ، این مدل وکس با کاهش نقطه نرمی سیستم همچنین به تولید گرانول کمک می کند.

  • یک روان کننده خارجی بسیار خوب برای پی وی سی است. هنگامی که ازاین واکس در کاربرد پی وی سی استفاده می شود ، ظاهر نهایی محصول درخشان می شود.
  • اصطکاک را کاهش می دهد بنابراین ظرفیت اکستروژن را افزایش می دهد.
  • این ماده بر پایداری نوری و حرارتی محصول تأثیر بدی نمی گذارد ، به این دلیل که واکس پلی اتیلن شامل بقایای کاتالیزور نمی شود.
  • پایداری نوری محصول را افزایش می دهد.
  • این واکس همچنین مواد سمی ندارد بنابراین می تواند در بسته بندی مواد غذایی استفاده شود.

شرایط نگهداری پلی اتیلن وکس
باید در محل خشک و عاری از گرد و غبار در و همچنین دمای زیر 50 درجه سانتی گراد نگهداری شود و از تماس مستقیم با نور خورشید.

ویا گرما محافظت شود . در مکانی با تهویه خوب و دور از مواد ناسازگار،غذا و نوشیدنی قرار گیرد در صورت رعایت نکردن ممکن است. منجر به کاهش کیفیت آن شود. و منجر به ایجاد بو و تغییر رنگ می شود. و می تواند تأثیرات منفی بر روی خواص فیزیکی این محصول بگذارد.

پلی اتیلن وکس
پلی اتیلن وکس

دیدگاهتان را بنویسید