لوله ای UPVC (یو پی وی سی ) چیست؟؟

U-PVC (Unplasticized PolyVinyl Chloride) یکی از انواع لوله PVC می باشد که در ساختار خود نرم کننده ندارد. به همین دلیل این گروه همانند ام پی وی سی اند . که دارای سختی بالایی هستند .

تنهای عیب موجود در لوله های PVC معایب آن این است . که در دماهای بسیار پایین آسیب پذیر هستند و احتمال شکنندگی آن بسیار بالا است. البته می توان برای حل این مشکل از آن ها با ضخامت بالا استفاده کرد و یا آن ها را در عمق پایین تری قرار داد.

تفاوت لوله پلی وینیل کلراید با upvc

نرم کننده ها یکی از موادی هستند که در ساختار pvc fitting جهت نرم سازی و انعطاف پذیری مورد استفاده قرار می گیرند. بعضی از این مواد در محیط زیست اثرات مخربی ایجاد می کنند ولی با توجه به اینکه UPVC (پلی وینیل کلرید غیر پلاستیکی) در ساختار خود نرم کننده ندارند پس زیانی به طبیعت نمی رسانند و قابل بازیافت هستند.هم چنین این ها به دلیل عدم وجود نرم کننده بسیار سخت و مقاوم اند و طول عمر بالایی دارند. دوام PVC کمتر از U-PVC است.

مزایا آن چیست ؟؟

مقاومت در برابر خوردگی- دوام در برابر سیالات شیمیایی- انعطاف پذیری بالا

وزن سبک و حمل و نقل آسان- اتصالات متنوع برای آب بند کردن- دوام و استحکام در برابر ضربه

مقاوم در برابر شعله آتش و آتش سوزی- طول عمر زیاد- سرعت بالا در انتقال سیاد

نصب سریع و آسان- قیمت ارزان و مقرون به صرفه

به دلیل قیمت مناسب و نصب آسان، آن ها در صنعت ساختمانی و بهداشتی کاربرد زیادی دارند و با توجه به وزن سبک دارای دوام و عمر طولانی می باشد. هزینه تمام شده آن ها PVC برای مصارف مختلف پایین تر از سایر لوله ها می باشد.

لوله

دیدگاهتان را بنویسید