چرا pvc یک انتخاب خوب در کاربردهای صنعت ساختمان است؟

محصولات pvc در برابر آب و هوا و تشعشع اشعه ماوراء بنفش مقاوم اند. بنابر این آنها را گزینه ای عالی برای اکثر کاربردهای صنعت ساختمان تبدیل می کند. پی وی سی بسیار تنوع دارد و با استانداردهای کیفیت بالا محصولات را تولید می کند.

پی وی سی مانند بسیاری از مصالح ساختمانی دیگر نه زنگ میزند نه هم خوردگی دارد. و می توان آن را به راحتی با محصولات پاک کننده ساده و ملایم تمیز کرد. و نیاز به رنگ کردن مکرر ندارد. به دلیل استحکام و مقاومت در برابر سایش و رطوبت، پی وی سی برای همه چیز از نرده، عرشه و کف گرفته تا سقف، روکش، پوشش دیوار و پنجره ایده آل است. ویژگی هایکه پی وی سی را در صنعت ساختمان ایده آل میکند. عبارت است از: مستحکم و سبک وزن بودن، نصب آسان، بادوام، به صرفه، امن، دوستدار محیط زیست و بهترین مصالح برای ساختمان میباشد.

مستحکم و سبک

pvc یک ماده پلاستیکی قوی، سبک وزن، محکم و کم هزینه است. که به راحتی با استفاده از حلال ها یا چسب ها به هم متصل می شوند. مقاومت آن در برابر سایش، مقاومت مکانیکی طبیعی، استحکام و وزن سبک تنها برخی از ویژگی های است که پی وی سی را برای بسیاری از کاربردهای ساخت ساز و ساختمانی محبوب می کند.

نصب آسان

یکی از مهمترین کاربردهای لوله کشی پی وی سی در لوله های تخلیه است. اکثر لوله کش ها و کارگران صنعت ساختمان امروزه پی وی سی را ترجیح می دهند. چون برش، اتصال، شکل دادن و جوش دادن آن به شکل های مختلف آسان است. می توان آن را به راحتی برش داد و با سیمان حلال با قابلیت استفاده آسان به یکدیگر متصل کرد. پی وی سی برخلاف فولاد گالوانیزه، مس و فلز خود خورده نمی شود، که نگرانی در مورد نشت سوراخ شدن یا محدودیت جریان آب را از بین می برد.

بادوام

لوله های پی وی سی 25 تا 40 سال عمر می کنند. اما با پیشرفت های تکنولوژیکی، این تعداد در حال افزایش است. ثابت شده است که PVC برای لوله های زیرزمینی 100 سال و پس از آن دوام می آورند. اولین سیستمهای لوله کشی PVC در واقع بیش از 80 سال پیش نصب شده ‌اند و اکثر آنها هنوز هم استفاده میشوند. این اعداد زمانی مهمتر می شوند که در نظر بگیرید که سیستم های لوله پی وی سی میزان شکست بسیار کمتری نسبت به سیستم های لوله کشی ساخته شده با مواد دیگر نشان می دهند.

در کاربردهای روی زمین مانند عایق کابل و پروفیل پنجره، بیش از نیمی از آنها بیش از 40 سال طول عمر دارند. این تا حدی به دلیل مقاومت بالای PVC در برابر ضربه، سایش، خوردگی شیمیایی، هوازدگی و پوسیدگی میباشد.

به صرفه

پی وی سی دارای خواص فنی و فیزیکی بسیاری است. که سطوح بالایی از مزایای عملکرد هزینه را ارائه می دهد. و یکی از دلایلاین است که برای چندین دهه محبوب ترین ماده برای طیف گسترده ای از کاربردهای ساختمانی بوده است. از نظر قیمت به عنوان یک ماده به تنهایی بسیار رقابتی است. از بین تمام لوله‌ها و مصالح ساختمانی موجود امروزه، لوله‌های پی وی سی مقرون به صرفه‌ترین انتخاب در طول عمر خود هستند. این شامل هزینه های نصب، نگهداری، خرید و برچیدن می شود.

امن و بیخطر

پی وی سی به طور طبیعی یک پلیمر غیر سمی با بیش از نیم قرن به عنوان یک منبع ارزشمند اجتماعی مورد استفاده در صنعت ساختمان قرار گرفته است. لوله های پی وی سی دارای درجه بالایی از مقاومت در برابر خوردگی و بی اثر بودن هستند. که آنها را به یکی از امن ترین گزینه ها برای انتقال آب آشامیدنی تبدیل می کند. آنها عاری از آلودگی فیلم های زیستی هستند و یکی از پلاستیک های مورد بررسی و آزمایش شده در جهان هستند. PVC تمام استانداردهای بین المللی را رعایت می کند و از تمام مقررات ایمنی و بهداشت پیروی می کند.

دوستدار محیط زیست

لوله های پی وی سی در میان اکثر لوله کشی ها و مصالح ساختمانی سنتی دوستدار محیط زیست هستند. این یک پلاستیک کم کربن است. که نسبت به همتایان خود به انرژی بسیار کمتر و منابع کمتری برای تولید نیاز دارد. همچنین وزن بسیار کمی دارد که برای حمل و نقل به انرژی کمتری نیاز دارد. لوله های پی وی سی نیز عمر طولانی دارند، نیاز به حداقل تعمیر و نگهداری دارند و به راحتی تا 8 تا 10 بار قابل بازیافت هستند.

این لوله ها را می توان به راحتی چندین بار بدون از دست دادن خواص آنها استفاده کرد. در ساخت و ساز و کاربردهای ساختمانی جذاب می کند، بازیافت کرد. علاوه بر این، اتصالات بدون نشتی آنها اتلاف آب را از بین می برد. و سطح صاف آنها مصرف انرژی و هزینه پمپاژ را کاهش می دهد. این عوامل آنها را هم برای محیط زیست و هم برای قبوض آب و برق مصرف کننده خوب می کند.

بهترین مصالح برای ساخت و ساز

اگر تمام خصوصیات خوب پی وی سی را در صنعت ساختمان در نظر بگیریم متوجه محبوبیت آن میشویم. چه برای ساختن یک سیستم زهکشی برای یک ساختمان جدید و چه برای پوشاندن کابل های برق یا برای نصب استخر شنا. پی وی سی مزایای زیادی را به همراه دارد. امروزه یکی از بادوام ترین، ایمن ترین، مقرون ‌به‌ صرفه ‌ترین ومستحکم ترین مواد موجود برای لوله کشی، ساخت‌ و ساز و کاربردهای ساختمانی میرود. پی وی سی سازگار با محیط زیست است و می توانید برای نیازهای ساختمان خود انتخاب کنید.

صنعت ساختمان
کاربردهای پی وی سی در صنعت ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید