زینک بورات: ویژگی‌ها، کاربردها و نکات کلیدی

زینک بورات یک ترکیبی است که به طور عمده برای خصوصیات آتش‌زا و محدود کننده دود استفاده می‌شود. این پودر سفید، بلوری یا آمورف، در آب حل نمی‌شود. دارای سمیت پایین است. با این حال، کاربردهای زینک بورات به بسیاری از صنایع از جمله سرامیک، رنگ‌ها، عایق‌بندی الکتریکی و حفاظت از چوب می‌رسد.

ویژگی‌های زینک بورات

زینک بورات دارای بسیاری از ویژگی‌هایی است که آن را ترکیبی صنعتی مهم می‌کند. او می‌تواند درجات حرارت بالا را تحمل کند بدون اینکه ماده سمی تولید کند، این ویژگی باعث می‌شود او یک ماده مورد نیاز برای کاربردهای با درجه حرارت بالا باشد. درجه بالای آببندی او مقاومت بیشتری نسبت به حرارت را تسهیل می‌کند، این مسئله او را مناسب برای فرایندهایی می‌کند که نیاز به ثبات در درجات حرارت بالا دارند. مقدار pH معتدل اسیدی او نیز او را در درمان‌های ضد میکروبی کارآمد می‌کند.

ترکیب نشان می‌دهد که استقرار شیمیایی، به معنی این که می‌تواند در برنامه‌های بلند مدتی که در معرض عناصر طبیعی هستند، استفاده شود. شاخص شکست، مشابه بسیاری از پلاستیک‌ها، به معنای این است که احتمال کمتری برای پراکندگی نور دارد. میتواند روشنایی ماده را حفظ کند. تاثیر کم زینک بورات بر محیط زیست ویژگی دیگر مهمی است؛ ناحل بودن او در آب او را از تجمع در محیط زیست ممانعت می‌کند.

کاربردهای اصلی زینک بورات

سرکوب کننده آتش و محدود کننده دود

کاربرد اصلی آن به عنوان یک سرکوب کننده آتش در انواع مختلفی از مواد، مانند پلاستیک، فیبرهای سلولزی، کاغذ، لاستیک، پارچه، مواد چسبنده، رنگ‌ها، و رنگ‌های حفاظتی است. همچنین می‌تواند به عنوان یک سرکوب کننده حرارت در برخی از پلاستیک‌ها عمل کند، و همکاری او با سه اکسید آنتیموان (ATO) در سیستم‌های حاوی هالوژن‌ها قابل توجه است.

حفاظت از چوب

زینک بورات در درمان چوب خارجی برای جلوگیری از تخریب حشرات استفاده می‌شود. استقرار شیمیایی او تضمین بلند مدتی در این نقش را فراهم می‌کند.

صنعت سرامیک

زینک بورات به عنوان یک ماده چسب در سرامیک، یک متعادل رنگ، و یک سازنده بدنه در برخی از محصولات سرامیکی عمل می‌کند. او همچنین کاربردی در رنگ‌های شیشه، نمک‌ها، و رنگ‌های سرامیکی دارد.

عایق بندی برق

در مواد عایق بندی کابل، زینک بورات تشکیل لایه زغالی را تقویت می‌کند و از دیستیلاسیون و پرتو کاهش می‌یابد.

کاربردهای دیگر

ویژگی‌های قارچی و حشره‌کشی او منجر به استفاده او در برخی از کشاورزی‌ها و محصولات حشره‌کشی شده‌است. علاوه بر این،به عنوان یک ماده حافظه در برخی از رنگ‌ها و پوشش‌ها استفاده می‌شود. این امر طول عمر و ثبات را افزایش می‌دهد. او همچنین به عنوان یک دارو/ تنظیم کننده کننده در صنایع لاستیک و پلاستیک و در برخی از فرمولاسیون‌های چسب استفاده می‌شود.

زینک بورات یک ترکیب ثابت است و می‌تواند تحت شرایط عادی بدون خطر تجزیه نگهداری شود. با این حال، باید از آن دور از اسیدها و بازهای قوی نگهداری شود به دلیل احتمال واکنش.

با وجود دوستداری با محیط زیست، هنوز باید روش‌های صحیح حذف زینک بورات را اجرا کرد. او دی‌اکسین را در حال گرم کردن تولید نمی‌کند. اما باید احتیاط کافی برای کاهش هر گونه تاثیر محیطی احتمالی اعمال شود.

در نهایت، زینک بورات یک ترکیب کم قیمت است، خصوصیات آن او را یک بازیکن چندمنظوره در صنایع مختلف می‌کند. مقاومت در برابر حرارت، استقرار شیمیایی، و خصوصیات مهار کننده حریق، به همراه دوستی با محیط زیست، اطمینان می‌دهد. که در بسیاری از کاربردها یک ستون باقی خواهد ماند.

زینک بورات