چرا به پلاستیک ها نیاز داریم ؟

چگونگی نیاز به پلاستیک را در این مقاله بررسی میکنیم

پلاستیک ها عموما غیر قابل بازیافت و تجزیه هستن، به همین دلیل برای رهایی از آنها در دریاها، اقیانوس ها و دشت ها می اندازند که این کار باعث مشکلات بسیاری میشود.

ولی با توجه به همه این آلودگی ها می توان گفت که نه تنها برای راحتی در مصرف، بلکه برای اینکه عملا یک زندگی مدرن بدون پلاستیک به این زودی ها امکان پذیر نمیباشد.

با جایگزینی پلاستیک ها هزینه ها به حداقل رسیده. وزن محصول تولید شده کم شده و برخلاف لاستیک، پلاستیک ها کم وزن هستند. و بخاطر انعطاف پذیری آنها به شکل دلخواه تبدیل کرده میتوانیم. و برای جابجایی و انتقال مواد شیمیایی مانند الکل، اسید و غیره استفاده میگردد.

از پلاستیک ها در صنعت پزشکی گرفته تا پلی کربنات های ضد گلوله و عملا نشکن استفاده میگردد. پلاستیک ها خواص خود را هر چقدر هم که به اجزای کوچکتر حتآ ذرات میکروسکوپی تبدیل شوند حفظ کرده و وارد جریانات خون و بافت بدن انسان شده که بسیار خطرناک هستند و از معایب آن ها به شمار می رود و از خواص خوب آنها ها میتوان به کم وزن بودن، دوام، ارزانی، قابلیت انعطاف پذیری و تولید نسبتا آسان نام برد.

استئارات کلسیم و روی دراین صنعت بسیار کاربرد دارد بخاطریکه اغلبا به عنوان عامل رباینده و روان کننده عمل میکند.

انواع ظروفی پلاستیک

پلی اتیلن _ پلی متیل پنتن _ تفلون

پلی اتیلن : به سه طریقه کاربرد دارد و این کاربرد بخاطر تطبیق پذیری و مقاوم بودن آن است که باعث شده در طیف های گسترده ای مورد استفاده قرار بگیرد.

پلی‌متیل‌پنتن: شفاف، مقاوم و نشکن است و همچنان در برابر خوردگی بسیار مقاوم میباشد. و برای ساختن ظروف پلاستیکی برای اسید ها کاربرد دارد.

تنفلون: خاصیت ابگریزی دارد و باعث نچسپیدن بسیاری مواد به تفلون میشود و در برابر خوردگی بسیار مقاوم است. و کاربرد آن برای اسید ها و بازها ایده آل است.

بیشترین تولید کنند گان پلاستیک کشورهای مثل آمریکا، عربستان، ژاپن، تایوان و چین هم که رقیب جدید این صنعت است.

شرکت دانش بنیان پاک شیمی با برند تجاری پیشروشیمی بر پایه محصولات سبز و بهداشتی فعالیت مینماید. و یکی از تولید کننده استئارات فلزی و استابلایزرهای pvc میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید