لوله pvc

به لوله pvc، لوله پولیکا هم گفته میشود که از جمله لوله های پلیمری میباشد. و از لحاظ ضخامت و انعطاف پذیری این نوع لوله ها از یکدیگر متفاوت میباشند.

لوله از پلاستیک فشرده تولید میشود و از لحاظ استحکام و مقاومت بالای برخوردار است. خاصیت مهم این لوله که نسبت به بقیه لوله ها متمایز میکند، مستحکم بودن آن در برابر شرایط محیطی و طول عمر زیاد است. در صنعت پترشیمی و صنعت ساختمان یک از پرمصرف ترین نوع لوله بشمار میرود. چون ارزان است و نسبت به لوله های قبلی از مقاومت بالای برخوردار است .

با این همه ویژگی این نوع لوله، سبب شده است که استفاده از لوله پی وی سی به عنوان لوله آب و وینو هیدرویول بسیار کارآمد است.

لوله upvc چیست ؟؟ یکی از انواع لوله PVC است که در ساختار خود نرم کننده ندارد. به همین دلیل این گروه از لوله ها مانند لوله های ام پی وی سی دارای سختی بالایی میباشند.

پی وی سی پلاستیک نشده (PVC-U)

که غالبا به عنوان لوله یو پی وی سی شناخته می‌ شود، بدون نرم‌ کننده به مرحله تولید می‌ رسد.

نرم‌ کننده باعث افزایش انعطاف‌ پذیری، کاهش ویسکوزیته و همچنین اصطکاک می‌شود. یو پی وی سی معمولا برای موارد زیر به کار می‌رود:

لوله و اتصالات

انتقال آب آشامیدنی و فاضلاب

کاربردهای صنعتی دیگر مانند زهکشی

استفاده از لوله یو پی وی سی منفعت های زیادی به همراه دارد. که در بین آن‌ها می‌توان به قیمت کم، نصب آسان، عملکرد مکانیکی بالا، مقاومت شیمیایی خارق العاده و همچنین مقاومت بالا در برابر اشعه ماوراء بنفش اشاره کرد. به همین خاطر تولیدکنندگان اغلب این ماده را در اشکال مختلف تولید و حتی به عنوان لوله برق نیز از آن استفاده می‌کنند.

این لوله‌ها یکی از ایمن‌ ترین راه‌ های انتقال آب آشامیدنی میباشند. از آنجا که PVC از مقاومت بالایی در برابر خوردگی برخوردار است، رشد باکتری بر روی آن دشوارتر است و همین امر آن را به یک محصول ارزشمند برای استفاده به عنوان لوله آب تبدیل می‌سازد.

تفاوت لوله U-PVC و PVC چیست؟

برای نرم و انغطاف ساختن لوله ها پی وی سی ار نرم کنندها استفاده میشود. و بعضی از از این نرم کنند ها به محیط زیان آور هستند و اثرات منفی میگذارند. و برعکس این نوع، لوله ای upvc میباشد. که در ساختار خود مواد نرم کننده ندارد و به همین دلیل به محیط آسیب نمیزند. و همچنان قابل بازیافت است. و دلیلی مهمی که این لوله را خاص میکند چون در ساختار خود نرم کننده ندارد خیلی سخت و مقاوم اند.

pvc
لوله و اتصالات pvc

دیدگاهتان را بنویسید