استابلایزر پی وی سی

استابلایزر کلسیم/ روی

نقش انواع مختلف استابلایزر پی وی سی در حبس کردن HCl آزاد شده است. تا با اتمهای کلر ناپایدار موجود جایگزین شده است.درنتیجه از هیدروکلرید زدایی آن جلوگیری کند. مخلوط های هم افزاینده صابون های فلزی بیشترین کاربرد را دارند. آنهاهر دوی ویژگی های حرارتی و رنگی PVC را تأمین می کننددرنتیجه ارزان هستند . بدلیل سمیت کم برخی از آنها ممکن است در مخلوط های PVC مورد مصرف در صنایع غذایی  نیز استفاده شوند.

در برخی کاربردها ممکن است . هنگام استفاده از استابلایزرهای کلسیم/روی نیاز به افزایش پایداری حرارتی داشته باشیم. درنتیجه پایدار کننده های آلی نیز اغلب به این نوع فرمولاسیون اضافه می شوند. ازجمله موادمورد استفاده شامل پلی الها ، روغن سویا اپوکسی شده ، آنتی اکسیدانها و فسفیتهای آلی هستند.

به دلیل ویژگی های مواد پایدار شده با کلسیم/روی ، آنها به طور گسترده در بسیاری از کاربردهای PVC انعطاف پذیر و سخت استفاده می شوند. این نوع سیستم پایدار کننده می تواند محصولاتی را ارائه دهد که دارای شفافیت بالا ، خواص مکانیکی و الکتریکی و مقاومت خوبی در برابر آب و هوای بیرون داراباشند.

کاربرد استابلایزر کلسیم /روی

این نوع پایدارکننده ها در طیف وسیعی از کاربردها استفاده میگردند.که شامل اسباب بازی ها ، محصولات مراقبت های بهداشتی هستند.ازدیگر کاربردها میتوان به کیسه های خون ، فویل نیمه سفت و انعطاف پذیر برای بسته بندی مواد غذایی ، بطری های آب آشامیدنی و همچنین لوله های آب آشامیدنی اشاره نمود.

عملکرد پیشرفت های اخیر در استابلایزرهای کلسیم/روی آنها را به جایگزین های فنی بالقوه برای سایر سیستم های پایدار کننده تبدیل می کند. انتظار می رود در نتیجه حذف تدریجی سیستم های مبتنی بر سرب ، مصرف آنها بیشتر شود. در بخش فویل های قابل انعطاف که تثبیت کننده اصلی مورد استفاده آن صابون باریم/روی است ، جایگزینی با این استابلایزرها نیز در حال انجام است .هرچند ، باز هم ، مسائل فنی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد.

استابلایزر باریم/ روی

این نوع استابلایزرها پایدار کننده های دیگر (کمک پایدار کننده) دارند تا عملکرد مطلوب را ارائه استابلایزر باریم /رویدهنداین نوع استابلایزره . پایدارکننده های باریم/ روی از جمله موادی هستند که با پایدار کننده های کلسیم/روی استفاده می شوند. حلالها نیز گاهی اوقات ترکیب می شوند.

گروهی از پایدار کننده های مایع که با صابون های باریم/روی همخوانی دارند ، صابون های روی یا پتاسیم/روی هستند. اینها عموما لورات یا اکتات هستند. درنتیجه به عنوان پایدار کننده PVC و فعال کننده (یا “کیکر”) برای عامل دمنده مورد استفاده قرار می گیرند .لذادر ساخت لایه فومی در تعدادی از کاربردهای پلاستیسول استفاده می شوند.

کاربرداستابلایزر باریم/روی

ترکیبات PVC شامل پایدار کننده های باریم/روی برای ایجاد طیف وسیعی از کاربردهای PVC خمیری استفاده می شوند. آنها متداول ترین پایدار کننده در فویل های انعطاف پذیر ، کف پوش دیوار ، لوله های انعطاف پذیر و کفش هستند.

ترکیبات باریم به عنوان “مواد مضر” طبقه بندی می شوند . این نوع محصول برای کاربرد های در تماس با غذا ، اسباب بازی یا کاربردهای پزشکی مجاز نیستند. به همین علت انتظار نمی رود که انواع محصولات ساخته شده از ترکیبات PVC حاوی پایدار کننده های باریم/روی، با شستشو دهنده مانند آب در تماس باشند .لذا در طول عمر طبیعی محصول هیچ گونه از دست رفتن ماده و مهاجرت پیش بینی نمی شود. با این حال ، برخی از پایدار کننده های شیمیایی به عنوان سمی و خطرناک برای محیط زیست طبقه بندی می شوند ، اگرچه برخی دیگر برای تماس با غذا تأیید شده اند .

دیدگاهتان را بنویسید