استئارات کلسیم در pvc

استئارات های فلزی مانند استئارات کلسیم مورد استفاده در پی وی سی از اسیدهای چرب زنجیره بلند با فلزات دارای ظرفیتهای مختلف میباشند. و برخی از آنها در آب حل نمی شوند. دیگر استئاراتها ، از جمله ترکیبات اسیدهای چرب زنجیره بلند با فلزات قلیایی یا آمونیاک نیز در آب محلول هستند. مهم ترین استئاراتهای فلزی ، از نظر مقدار استئارات کلسیم ، آلومینیم ، منیزیم و روی هستند. ، مهمترین کاربرد گسترده آنها عبارتند از: خواص روان کننده ، خواص جداکننده ، دافع آب ، ظرفیت ژل کردن ، اثر پایدار کننده ، ممانعت از فوم شدن ، ممانعت از تخریب اسیدی/اسید شکن و … میباشد. اما به پلیمرها اجازه می دهند. در محیط های مرطوب (هیدرولیز) ، و همچنین در برابر اسیدها و رادیکالها (اکسیداسیون خودبخودی) نیز مقاوم تر باشند. بنابراین روند تجزیه پلیمرهای آسیب دیده را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند

بخش دوم: استئارات کلسیم چیست؟؟

این ماده از نظر فیزولوژکی کاملا بی خطر است. و در اکثر حلال ها حل نمیشود و وقتی گرم میشود در ترکیبات اروماتیک حل میشود.

در صنعت پلاستیک های پی وی سی، پلی اتیلن و پلی آمید کاربرد دارد. و همچنان در مواد تقویت شده با الیاف نیز به کار میرود. استئارات کلسیم زیادتر به عنوان روان کننده، عامل آزاد کننده قالب و اسید شکن در صنعت  پلاستیک استفاده می شود. در صنعت دارویی و آرایشی از این ماده به عنوان یک افزودنی ضد پخت برای پودرها و گرانول ها و به عنوان یک افزودنی برای فشرده کردن قرص ها نیز استفاده می کنند. در صنعت ساختمان از آن به عنوان عامل آبگریز، برای جلوگیری از جذب رطوبت و حفاظت از مصالح ساختمانی استفاده میشود.

استئارات کلسیم
استئارات کلسیم

شرکت دانش بنیان پاک شیمی با برند تجاری پیشرو شیمی تولید کننده استئارات فلزی میباشد. و استئارات کلسیم را با دو گرید تولید مینماید.

دیدگاهتان را بنویسید