استئارات کلسیم در صنایع پلیمری

کلسیم استئارات به عنوان یک پایدار کننده در فرمولاسیون پی وی سی همراه با استئارات روی ، باریم و سرب استفاد میگردد. از تخریب پی وی سی در طی فرایند و از کدر شدن و زرد شدن در زمان فرایند جلوگیری میکند. فرایند فیزیکی پی وی سی را آسان میکند که در نتیجه به عنوان یک کمک استابلایزر استفاده میگردد.

استئارات کلسیم بر علاوه پایدار کنند گی حرارتی ، خواص نرم کنند گی نیز به پلیمر میدهد. لذا به عنوان نرم کننده داخلی در تولید گرانول پلی وینیل کلراید بکار میرود. باوجود استفاده از این ماده برخلاف ترکیبات سرب مشکلات زیست محیطی نیز ایجاد نمی کند.

یکی دیگر از کاربرد های کلسیم استئارات، استفاده از آن به عنوان پذیرنده اسید و یا خنثئ کننده اثر کاتالیزور زیگلر -ناتا است در تولید برخی پلی الفین ها مانند پلی پروپیلین و … میباشد .

لذا استئارات کلسیم بیشتر در تولید محصولات ذکر شده توسط فاز گاز مورد استفاده قرار میگیرد. مقدار اسید موجود احتمالی حاصل از فعل و انفعال کاتالیزور در حین فرایند را خنثی میکند. و به خلوص نهایی محصول کمک میکند همچنین به عنوان جاذب هالوژن پلی اتیلن ،روان کننده الیاف پلی الفین ومحصولات قالب گیری شده ،عامل رهایی فنولیک ،امینو و دیگر پلاستیک های ترموست مورد استفاده قرار گرفته و در تولید چسب ها ،رنگ ها و انواع رنگ دانه های پلیمری کاربرد دارند.

عملکرد و کارای استئارات کلسیم به اثر حرارت قسمی است که وقتی گرم میشود مکانیزم جالبی از خود نشان میدهد. و آب موجود در دمای بین 120 و 130 درجه سانتی گراد از دست میرود شروع به نرم شدن میکند. پایداری گرانروی در حدود 160 درجه سانتی گراد می باشدودر این دما کمی تغییر رنگ ایجاد می کند.

استئارات کلسیم

دیدگاهتان را بنویسید